8 ok, amiért a fiúk nem fognak még egy táncot kérni tőled

WCSHirek.hu logó 2018
Ez a cikk több mint 9 hónapja nem frissült, a benne lévő információk lehet, hogy már elavultak!

Íme, a másik oldal 🙂 Az eredeti a képre kattintva, a fordítás alatta! A csillaggal jelölt helyekre vonatkozó megjegyzéseimet (amiket a szerző által táncolt salsa és a WCS közti különbségek generáltak) legalul olvashatod.

Hölgyeim… szóval azt hiszitek, volt egy szuper táncotok egy nagyszerű táncossal, de nem értitek, miért nem kér soha egy másodikat. A legtöbb srác nem fogja nektek elárulni, de itt van néhány jellemző ok…

1. HA SZORONGATOD A KEZÉT

Sajnos a vezetők ki vannak téve az “ujjszorongatás” rémének olyan nők részéről, akik az egyensúlyuk megőrzése érdekében rátehénkednek a táncpartnerükre, és közben úgy szorongatják az ujjaikat, mintha tehenet fejnének. Ha ilyen ujjszorongatós vagy, akkor a partnered számára a sérülés potenciális veszélyét hordozod magaddal. Legyen az egyik legfontosabb dolog számodra, hogy a saját egyensúlyodon és a lépéseiden dolgozol, hogy ne kerüljön miattad kispadra a partnered. A sérült férfi egyenlő a kevesebb tánccal mindannyiunk részére, és azt ugye nem akarjuk!

2. A KAMION ÉS A LÁTHATATLAN KÖVETŐ

Itt nem a testsúlyról van szó, inkább a húzóerőről/tónusról. Ahhoz, hogy a tánc szabadon áramolhasson, elengedhetetlen egy kellemes, rugalmas, kényelmes kapcsolat kialakítása a partnereddel. Amikor a leader gyakorlatilag téged táncoltat (fizikailag vonszolva téged mindenfelé, megtartva az ütemet és az egyensúlyodat), az pont olyan neki, mint egy testedzés. Lehetsz te 40 kilós, és mégis a legnehezebb követő a közösségben. A vezetők nem TÉGED akarnak táncoltatni, hanem VELED akarnak táncolni. Figyelj a zenére, maradj zenében, menedzseld a saját egyensúlyod! Képzeld csak el, ha neked kéne őt cipelned tánc közben… úgy 3-4 percig. A másik véglet, amikor a követő túl könnyű, az olyan érzés lehet, mintha láthatatlan lenne. A leader úgy érezheti, hogy kerget téged. Mintha egy szellemmel táncolna… lát téged, de nem érez eléggé ahhoz, hogy vezetni tudjon. (Ez nem uugyanaz, mint a back leading). Legyen az salsa, bachata, chacha vagy kizomba, kell egy bizonyos mértékű rugalmasság a kapcsolatban ahhoz, hogy a tényleges vezetés-követés megvalósulhasson. Amikor megtalálod a megfelelő mértékű rugalmasságot, érezni fogod, hogy tényleg együtt táncoltok – és hát nem erről szól ez az egész?

3. BACK LEADING (*)

Ha megpróbálod kitalálni, hogy mit fog csinálni a vezető, az megöli a követés lényegét. És tönkreteheti a kapcsolatot is a partnereddel. A jó követők nagyon jól reagálnak a vezető …. vezetésére. A nők gyakran tartanak attól, hogy lemaradnak vagy elvétik a vezetést, de néha túlgondoljuk a dolgot és feltételezzük, hogy mi fog történni. Ha így teszünk, nagy valószínűséggel fogjuk elvéteni a vezetést, megakasztani a vezetőt a folyamatban, elrontani az ütemet, és tönkretenni a kapcsolatot. Egy képesség megvárni a vezetést és megfelelően reagálni rá. Ez a képesség különbözteti meg a jó követőt a nagyszerű követőtől. Követőként az elsődleges feladatod a követés. Csak 1 sofőr lehet* 🙂 Szóval próbáld meg nem “kitalálni”, hogy mi fog következni, mert megfosztod magad attól az élménytől, amikor “érzed”, hogy mit fog tenni és hova vezeti a táncotokat.

4. HIJACKING (*)

A hijacking a back leading egy következő szintje. Példák:

    1. A túldíszítők, akik minden lehetséges alkalmat megragadnak, hogy az összes általuk ismer díszítést belezsúfolják a táncukba, függetlenül attól, hogy az illik-e a zenére vagy sem. 
    2. Az előadóművészek, akik rengeteg energiát ölnek abba (gyakran lenyomva a partnerüket) hogy a tömegben lehetséges csodálókat keressenek. 
    3. Az ön-bedöntők, akik anélkül dőlnek, hogy azt vezették volna nekik. Ez pedig a balesetek melegágya, és még a mit sem sejtő partner is megsérülhet miatta. 
    4. A pörgő-forgók, akik mindig megpróbálnak még pár extra forgást megcsinálni.. csak úgy. A fiú kettőt vezet, ő hármat forog. A fiú hármat vezet, ő megpróbál hatot forogni, miközben a partnere szalad mellette és a zene mellett, hogy el tudja kapni, ha a kontrollálatlan forgás végül egy zeneietlen esésbe torkollana.

 

5. A VADLÓ

A vadlovaknak általában nincs meg a megfelelő technikája a timing, a zeneiség vagy akár a követés területén, ezért random lépegetnek, a zenétől és a vezetéstől nagyjából függetlenül. Az is lehet, hogy ennek nincsenek is tudatában, és ezzel együtt nagyszerűen érzik közben magukat. VAGY lehet, hogy teljesen meg vannak rémülve, mert (még) fogalmuk sincs, hogyan kell követni. A vadlovakat a lehető legnehezebb vezetni, mert nem tudod őket kontrollálni.  A keret hiánya miatt még csak zenében sem tudod tartani őket, hacsak nem zárod zárt tartásba. Lányok, ha még kezdők vagytok, maradjatok az egyszerű dolgok mellett, nem kell semmi extra. Tipp: gyakorold az alapokat egyedül, járjál órákra, tanulj szóló lábvarikat, hallgass sok zenét, kérj visszajelzést egy tanártól, akiben megbízol, és maradj meg az egyszerű dolgok mellett! Ha pedig már gyakorlott vagy, tudd az első számú dolgodat: követni, és akkor fel tudsz építeni egy olyan kapcsolatot, amiben teret kaphatnak az extrák. Bár rengeteg lehetőség van a salsában** a szabad játékra, vannak bizonyos szabályok amik segítenek, hogy a leader tudja, hol van épp a testsúlyod. Ha extra lépéseket teszel a táncodba***/kihagysz lépéseket***, szegény leaderedet kétségbeesett zavarodottságba taszajthatod.

6. DÍVA TÁNC

A következőkből állhat, persze nem kizárólagosan:

    1. ​mosoly hiánya
    2. szemkontatkus teljes hiánya
    3. unottság/a többi táncos nézegetése
    4. lusta lépések/követés, mintha az illető túl jó lenne ahhoz a tánchoz
    5. negatív kisugárzás
    6. pofavágás, ha egy figura nem sikerül/a vezető hibáztatása mindenért, ami nem sikerül

 

A technikán túl, a hozzáállásod az, ami mindent eldönthet. A férfiak szeretik a magabiztosságot, a könnyed hangulatot, a szexi attitűdöt… de nem az “én túl jó vagyok hozzád” kisugárzást. Ez néha csak egyszerű rossz hozzáállás, de előfordulhat, hogy néhányan nem is sejtik, hogy ezt teszik. Légy jó barát, és mondd meg a legjobb barátnődnek, ha dívaként viselkedik. Akár kezdővel táncolsz, akár valaki olyannal, akit szupersztárnak tartasz, a jólneveltség azt kívánja, hogy pozitív, boldog kisugárzást kapjon tőled 🙂

7. TESTSZAGOK

Úgy tűnhet, hogy a hölgyek szoktak a testszagok miatt panaszkodni, de ez oda-vissza működik. Legyen kéznél mentolos cukorka (ne fulladj meg a rágógumitól), váltóruha, dezodor és törölköző. Ne a higiénia legyen az oka, hogy nem kér fel újra!

8. “TITKOS” FEGYVEREK

Ez a kategória inkább az odafigyelésről szól, mint konkrét tánctechnikai kérdésekről, de érdemes beszélni róla.

    1. Éles ékszerek (egy nagyon fontos tétel, amit több olvasó is megemlített): éles, köves gyűrűk vagy repülő nyakláncok miatt a partnered csatamezőn érezheti magát. Teszteld az ékszereidet úgy, mint a ruházatod az “ugróteszttel”, hogy ne érjenek meglepetések, és ellenőrizd, hogy milyen, ha megkarcolnak vele. Ha vérzel tőle vagy meglátszik a nyoma, talán jobb lesz otthon hagyni.
    2. ​Fonott lófarkak: ha olyan helyre mész táncolni, ahol előfordulhat, hogy megforgatnak, a fonott lófarok komoly fegyverré válhat. Képzelj csak el egy kemény, szorosan összefont kötelet, ami minden fordulásnál arcon csap. Maradjon ez a frizura csak a kizombának.

 

Szóval lányok, nézzünk magunkba időről időre, és igazítsunk a dolgokon, ha szükséges! Beszéljen a táncod önmagáért, hogy újra felkérjenek! Boldog táncokat!

Köszönet minden férfinak, aki megosztotta a tapasztalatait és gondolatait velem az évek folyamán! Legyenek még jobb táncos élményeink 🙂

Srácok, kihagytunk valamit? Kommenteljetek (az eredeti cikknél)!

 

Kapcsolódó bejegyzés:

8 ok, ami miatt a lányok remélik, hogy nem kéred fel őket újra

————

Írta: Caryl Cuizon, iFreeStyle.ca Co-founder
Ford: Coti (2018. március)

A fordító megjegyzései:

​*Meg kell említenem, hogy west coast swingben – magasabb szinten – egyfajta táncos párbeszéd alakulhat ki a partnerek között, amikor hol a vezető, hol a követő ötlete mentén alakul a tánc azáltal, hogy nagyon figyelnek egymásra. Ez azonban nem ugyanaz, mint a fentebb (vagy a lentebb) tárgyalt esetek, amik bennem olyan képzetet keltenek, mintha a követő befogná a vezető száját, hogy végre ő beszélhessen helyette, vagy a párbeszéd helyett.

(*) West coast swingben kicsit másképp tekintünk a visszavezetésre (back lead) és a hijack-re. A visszavezetés ugyanis a táncos párbeszéd fontos eszköze. Azt jelenti, hogy a követő egy rövid időre magához ragadja a kezdeményezést, jelzi a vezetőnek, hogy támadt egy megvalósítandó ötlete, és mindezt úgy viszi véghez, hogy az organikusan illeszkedik a táncukhoz, ahhoz hozzáad, és mindeközben a vezetőnek nincs az az érzése, hogy elragadták tőle, ami az övé. Ezzel szemben hijack alatt pont azt értjük, amikor a vezető úgy érzi, hogy elvették tőle a vezetés jogát, és erre őt nem készítették eléggé fel. Ezért a hijack lehet egyfajta „elrontott” back lead, de lehet attól teljesen független követői „önállóskodás” is. A jó visszavezetés természetesen tanulható, sőt, egy bizonyos szint fölött szinte már kötelező elem egy WCS követő kelléktárában.

**Hát még a WCS-ben!

***Na igen, WCS-ben ez is egy kicsit másképp van. Attól még persze szabályok vannak!